LIKE ONLINE

Γιατί οι άνθρωποι δε χαμογελούν στις παλιές φωτογραφίες

Γιατί οι άνθρωποι δε χαμογελούν στις παλιές φωτογραφίες

Όλοι λίγο ή πολύ έχουμε συνδυάσει τις φωτογραφίες με το χαμόγελο. Ίσως επειδή θεωρούμε ότι δείχνουμε περισσότερο ωραίοι όταν η κάμερα μας απαθανατίζει σε μια πιο ευχάριστη πτυχή μας.

Συγκεκριμένα, πιστεύουμε πως μια χαμογελαστή φωτογραφία αντικατοπτρίζει την ευημερία μας, μια σκέψη αρκετά διαδεδομένη τώρα που μεσουρανούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όμως αν στα χέρια μας πέσουν παλιές φωτογραφίες του 19ου ή του 20ου αιώνα, αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι τότε δεν ίσχυε κάτι τέτοιο. Σε τι οφείλεται όμως αυτό; Γιατί οι άνθρωποι, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον, δε χαμογελούν στις παλιές φωτογραφίες;

Υπάρχουν διάφορες θεωρίες που μπορούν να δώσουν μια πιθανή εξήγηση σε αυτό. Όσο παράξενο κι αν μοιάζει, στις παλιές φωτογραφίες οι φωτογραφιζόμενοι, ανεξαρτήτου ηλικίας, κοινωνικής τάξεως, φύλου, περίστασης ή ψυχολογικής κατάστασης, δε χαμογελούσαν ποτέ.

Μοιάζει να είχαν μονίμως «μούτρα» ενώ άλλες φορές μάλιστα, έμοιαζαν να μην είχαν έως και κανένα συναίσθημα απολύτως. Το βλέμμα τους κοιτούσε στο κενό. Ακόμη και στα λιγοστά ταξίδια που αποτυπώνονταν στις φωτογραφίες δε χαμογελούσαν.Οι παλιές φωτογραφίες γάμου δε, κρίνοντας από τις εκφράσεις των προσώπων των εικονιζόμενων, έμοιαζε σαν να… πενθούν.

Τι συνέβαινε όμως στην πραγματικότητα; Σύμφωνα με τον Γάλλο ιερέα, Ιωάννη Βαπτιστή Δελασάλ, τα ακάλυπτα δόντια ήταν δείγμα απρέπειας. Το ίδιο πιστευόταν και στην Βικτωριανή εποχή. Όμως, μια μικρή μετατροπή σε αυτή την θεωρία, δίνει μια άλλη διάσταση στον λόγο που οι άνθρωποι έκρυβαν τα δόντια τους. Αυτή είναι πως τα δόντια τους ήταν άσχημα και γι’ αυτό και απέφευγαν να τα παρουσιάσουν.

Μια ακόμη θεωρία που επιχειρεί να δώσει απάντηση στην ερώτηση «γιατί δε χαμογελούν στις παλιές φωτογραφίες», χρεώνει τη σοβαροφάνεια που επικρατούσε στις παλιές φωτογραφίες στις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Οι φωτογραφικές μηχανές της εποχής ήθελαν τον χρόνο τους να εστιάσουν, να απαθανατίσουν και τελικά να βγάλουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό όχι απλώς χρειαζόταν χρόνο αλλά και την απόλυτη ακινησία. Το χαμόγελο μειώνει τις πιθανότητες του προσώπου να μείνει εντελώς σταθερό κατά την λήψη και μιας κι αυτή θα έπαιρνε κάμποση ώρα, ήταν εμφανώς δύσκολο για τους φωτογραφιζόμενους να πραγματοποιήσουν την παραμικρή κίνηση.

Μια επίσης μικροαλλαγή σε αυτή την πεποίθηση, είναι πως οι άνθρωποι που στήνονταν για την φωτογραφία ήταν δικαιολογημένα εξαντλημένοι. Η ώρα που έπρεπε να παραμείνουν στεκούμενοι ή ακίνητοι ήταν αντικειμενικά αρκετή για να τους κάνει να χάσουν την υπομονή τους. Αυτό φυσικά με τις νέες κάμερες που εμφανίστηκαν το 1900, είναι κάτι που άλλαξε. Η «τέλεια» λήψη δεν ήταν πια τόσο χρονοβόρα.

Η τελευταία θεωρία, λέει ότι η φωτογραφία μιμούταν την τέχνη. Στους ζωγραφικούς πίνακες η αλήθεια είναι πως οι εικονιζόμενοι δε χαμογελούσαν. Είχαν το ίδιο σοβαρό ύφος που συνηθίζουμε να βλέπουμε στις παλιές φωτογραφίες και τόσο μας ξενίζει. Τα έργα τέχνης εκτός του ότι ήταν πιο δυσεύρετα, κόστιζαν πιο πολύ αλλά και χρειάζονταν ακόμη περισσότερο χρόνο προκειμένου να υλοποιηθούν. Οπότε εδώ ήρθε η φωτογραφία να κάνει το πορτραίτο μια ευκολότερη λύση και πολύ πιο προσβάσιμη στον απλό κόσμο.

Όσο περίεργο κι αν μας φαίνεται το γεγονός ότι οι άνθρωποι δε χαμογελούν στις παλιές φωτογραφίες εν αντιθέσει με τα σημερινά χρόνια, σίγουρα υπάρχει κάποια λογική εξήγηση πίσω από αυτό. Παρ’ όλα αυτά, αυτές οι φωτογραφίες θα αποτελούν πάντα ένα μικρό… μυστήριο.

Πηγή: newsit.gr

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:

• Tο τέλειο έγκλημα: Δίδυμοι κατηγορήθηκαν για ληστεία 7 εκατ. αλλά αφέθηκαν ελεύθεροι για τον πιο απίστευτο λόγο

• Νέες εικόνες με τον 50χρονο ψυχίατρο στο Μαγδεμβούργο 24 ώρες πριν το μακελειό - Έπινε μπύρες χαλαρός σε σνακ μπαρ

• Με κίτρινη προειδοποίηση, καταιγίδες και χαλάζι ο καιρός - Τι μας επιφυλάσσει για τα Χριστούγεννα

• Αλκοόλ και οδήγηση: «Καμπανάκι» για την περίοδο Χριστουγέννων - Οι ποινές και οι τιμές

• Πώς να απολαύσεις το γιορτινό τραπέζι χωρίς ενοχές – Διατροφολόγος στο «Τ»



ΔΗΚΟ: Οι αντικομματικές συμπεριφορές, η τάση για φυγή και στο βάθος ο Οδυσσέας

ΔΗΚΟ: Οι αντικομματικές συμπεριφορές, η τάση για φυγή και στο βάθος ο Οδυσσέας

Είναι γνωστό πλέον και κανείς δεν μπορεί να το κρύψει, ούτε ο Νικόλας Παπαδόπουλος, ότι στο ΔΗΚΟ επικρατεί μια ανησυχία εδώ και καιρό, λόγω των διαφορετικών και έντονων απόψεων που ακούγονται κυρίως από τρεις βουλευτές του κόμματος, για το κυπριακό. Χρίστος Ορφανίδης, Παύλος Μυλωνάς και Ζαχαρίας Κουλίας, είναι οι βουλευτές που βρίσκονται απέναντι στην ηγεσία του κόμματος σε ότι αφορά στον τρόπο που πολιτεύεται και στηρίζει την κυβέρνηση Χριστοδουλίδη.

Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to top