Χωρίς μεγάλες εκπλήξεις, καθώς οι ενώσεις των κριτικών και το Σωματείο των Ηθοποιών μας είχαν προϊδεάσει με τις επιλογές τους, η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ ανακοίνωσε σήμερα Πέμπτη 10/12 τις υποψηφιότητες των 73ων Χρυσών Σφαιρών.
Έτσι, η οσκαρική κούρσα του 2016 αρχίζει να ξεχωρίζει τα φαβορί από τα αουτσάιντερ και τους καταδικασμένους ουραγούς, αφού ποτέ στη σύγχρονη ιστορία των αμερικανικών ακαδημαϊκών βραβεύσεων δεν έχει κερδίσει βασικά Όσκαρ μια ταινία ή ένας ρόλος που ήρθε «από το πουθενά». Πέρσι, για παράδειγμα, οι Σφαίρες μπορεί να βράβευσαν στην κατηγορία του δράματος το «Μεγαλώνοντας», το οσκαρικό «Birdman», όμως, είχε κι αυτό εφτά υποψηφιότητες, ενώ τα προηγούμενα τρία χρόνια οι κορυφαίες επιλογές («12 Χρόνια Σκλάβος», «Επιχείρηση: Argo», «The Artist» στην κωμωδία ) είχαν συμπέσει απόλυτα.
Στις φετινές υποψηφιότητες το «Carol» του Τοντ Χέινς κρατά την πρώτη θέση με πέντε (ταινίας, σκηνοθεσίας, μουσικής και διπλής ερμηνείας α΄ γυναικείου ρόλου ), αλλά η έλλειψη μιας βασικής έκτης, αυτής του σεναρίου, βάζει ερωτηματικά όσον αφορά στην τελική επικράτησή του. Με τέσσερις (ταινία, σκηνοθεσία, α΄ αντρικός ρόλος και μουσική ), η περιπέτεια εκδίκησης «Επιστροφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου έχει ακριβώς το ίδιο μειονέκτημα, ενώ με άλλες τόσες (α΄ αντρικός, β΄ γυναικείος, σενάριο, μουσική ) ο «Steve Jobs» του Ντάνι Μπόιλ ποντάρει μόνο σε ένα ανάλογο οσκαρικό πλασάρισμα και τίποτα παραπάνω.
Φαβορί της κατηγορίας και των Όσκαρ απ’ ότι όλα δείχνουν είναι τελικά το δημοσιογραφικό θρίλερ «Spotlight» του Τομ ΜακΚάρθι, βασισμένο στην προ ετών αποκάλυψη από την Boston Globe του σκανδάλου εκτεταμένης παιδικής κακοποίησης από καθολικούς ιερείς της τοπικής αρχιεπισκοπής. Παρ’ ότι η ταινία, που θυμίζει έντονα το ύφος του «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου», μετρά μόνον τρεις υποψηφιότητες, αυτές είναι οι πλέον βασικές (ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο ), ενώ τα βραβεία των ενώσεων κριτικών του Λος Άντζελες, της Βοστόνης και της Ουάσινγκτον, μαζί με τη διαφαινόμενη επικράτησή της στα SAG (του Σωματείου των Ηθοποιών ), τις δίνουν τον πρώτο λόγο και στις Χρυσές Σφαίρες.
Το προερχόμενο από την κωμωδία «Μεγάλο Σορτάρισμα» του Άνταμ ΜακΚέι μετρά κι αυτό τέσσερις υποψηφιότητες (ταινία, σενάριο, δυο α΄ αντρικοί ρόλοι ), δύσκολα όμως θα επιβληθεί στις τρεις της «Διάσωσης» του Ρίντλεϊ Σκοτ (ταινία, σκηνοθεσία, α΄ αντρικός ρόλος ), που μοιάζει πιο ολοκληρωμένη ως κινηματογραφικό – κωμικό; - θέαμα. Το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» κατόρθωσε να μπει στις πεντάδες ταινίας και σκηνοθεσίας, το φαβορί για τον α΄ γυναικείο ρόλο στα Όσκαρ «Δωμάτιο»με την Μπρι Λάρσον τσίμπησε ακόμα δυο υποψηφιότητες (ταινίας και σεναρίου ), ενώ οι «Μισητοί 8» πρέπει να θεωρούν εαυτούς ριγμένους με τρεις παρουσίες (σενάριο, β΄ γυναικείος, μουσική ), όπως και το «Joy» με μόλις δύο (ταινία, α΄ γυναικείος ).
Παρ’ ότι τα SAG τους άφησαν εκτός, ο Σιλβέστερ Σταλόνε και η Τζέιν Φόνταβρέθηκαν στην πεντάδα των β΄ ρόλων με το «Creed» και τη «Νιότη», αντίστοιχα, με την Αλίσια Βικάντερ να εντυπωσιάζει διπλά με το «Κορίτσι Από τη Δανία» (α΄ ρόλου ) και το «Από Μηχανής» (β΄ ρόλου ).
«Η Επιστροφή»
Στις υπόλοιπες κατηγορίες, τα «Μυαλά που Κουβαλάς» δεν θα δυσκολευτούν πολύ να κερδίσουν το animation από το αντισυμβατικό και off mainstream «Anomalisa»του Τσάρλι Κάουφμαν, ο «Γιός του Σαούλ» φοβάται μόνο τις «Ατίθασες» στο ξενόγλωσσο, οι «Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι» πιθανόν να σηκώσουν τη Σφαίρα τραγουδιού με το «Love me like you do» (στα Όσκαρ θα υπάρχει και το «Till it happens to you» της Lady Gaga ), ενώ όλα δείχνουν πως έφτασε η ώρα για την τρίτη Χρυσή Σφαίρα και το πρώτο Όσκαρ του 87χρονου Ένιο Μορικόνε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:
• Απόφαση-Σοκ από το Ηνωμένο Βασίλειο: Με ηλεκτρονική Visa η είσοδος στη χώρα
• Τέσσερα πράγματα που ποτέ δεν πρέπει να αναζητήσεις στην Google - Ο λόγος
Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις