Εκτός από τη ζάχαρη και άλλα τρόφιμα ύποπτα για αυξημένο κίνδυνο καρκίνου

Εκτός από τη ζάχαρη και άλλα τρόφιμα ύποπτα για αυξημένο κίνδυνο καρκίνου

Σίγουρα η διατροφή δεν αποτελεί από μόνη της αιτία εμφάνισης καρκίνου, ωστόσο έρευνες αναφέρουν ότι μερικές τροφές φαίνεται να αυξάνουν τον κίνδυνο για αρκετές μορφές καρκίνου.

Από πολλούς θεωρείται ότι οι διατροφικές συνήθειες μπορεί να σχετίζονται με το 30% των καρκίνων στις αναπτυγμένες χώρες και πιθανώς με το 20% των καρκίνων στις αναπτυσσόμενες χώρες. Τα δεδομένα αυτά αναδεικνύουν τη διατροφή στη δεύτερη αιτία καρκίνου, η οποία μπορεί να προβλεφθεί (η πρώτη είναι το κάπνισμα). Σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, το 60% όλων των περιπτώσεων καρκίνου οφείλονται σε λάθος διατροφή. Ιδιαίτερα στις αναπτυγμένες χώρες, το κυρίαρχο διατροφικό πρότυπο με τις μεγάλες ποσότητες σε κρέας, λευκό αλεύρι και ζάχαρη, αυξάνει τον κίνδυνο για αρκετές μορφές καρκίνου. Νέα μελέτη Βέλγων επιστημόνων η οποία διήρκησε εννέα χρόνια, επιβεβαιώνει τη συμβολή της ζάχαρης στον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων. Οι επιστήμονες μελέτησαν κύτταρα ζυμομυκήτων στο εργαστήριο και διαπίστωσαν ότι η διαδικασία ζύμωσης, η οποία μοιάζει με αυτή των καρκινικών κυττάρων, προκαλεί τον πολλαπλασιασμό και την εξάπλωσή τους. Σε αντίθεση με τα μη καρκινικά κύτταρα που χρησιμοποιούν οξυγόνο για να μετατρέψουν τη γλυκόζη σε ενέργεια για τις ανάγκες του οργανισμού, τα καρκινικά κύτταρα παίρνουν την ενέργειά τους από τη ζύμωση της ζάχαρης - ένα φαινόμενο που ονομάζεται «φαινόμενο Warburg». Η βελγική μελέτη αποκάλυψε ότι η ζάχαρη διεγείρει τα καρκινικά κύτταρα και προκαλεί την ταχύτερη εξάπλωσή τους. Σύμφωνα με τον συντάκτη της μελέτης, Βέλγο μοριακό βιολόγο, καθηγητή στο Καθολικό Πανεπιστήμιο της Λέουβεν, η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο συνεχούς διέγερσης και ανάπτυξης των καρκινικών κυττάρων που έχει ως αποτέλεσμα τον πολλαπλασιασμό και την εξάπλωσή τους. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications. Από onmed.gr

Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

 

 

 

 

Ξεκαθαρίζει ο Μουσιούττας: «Κανένας συνταξιούχος δεν θα χάσει – Όλοι θα έχουν αύξηση»

Ξεκαθαρίζει ο Μουσιούττας: «Κανένας συνταξιούχος δεν θα χάσει – Όλοι θα έχουν αύξηση»

Δεν υπάρχει ενδεχόμενο μείωσης συντάξεων στο πλαίσιο της συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης, δήλωσε στο ΚΥΠΕ την Τρίτη ο Υπουργός Εργασίας Μαρίνος Μουσιούττας, σημειώνοντας ότι, αντίθετα, όλοι οι συνταξιούχοι θα έχουν κάποια αύξηση, μικρότερη ή μεγαλύτερη. Ανέφερε παράλληλα ότι στόχος παραμένει η κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή κατά την πρώτη συνεδρία της Ολομέλειας, μετά τη θερινή διακοπή, που αναμένεται στις 20 Σεπτεμβρίου.

BEST OF TOTHEMAONLINE