ΔΙΕΘΝΗ

«The Crown»: Οι απιστίες, τα σκάνδαλα και το κενό της Ελισάβετ

«The Crown»: Οι απιστίες, τα σκάνδαλα και το κενό της Ελισάβετ

Ήταν η πιο αναμενόμενη τηλεοπτική πρεμιέρα του μήνα. Είναι και το δεύτερο, μετά την επιβεβαίωση της κυκλοφορίας της αυτοβιογραφίας του «εφεδρικού» πρίγκιπα Χάρι τον ερχόμενο Ιανουάριο, μεγαλύτερο πρόβλημα των τεθλιμμένων -ελέω του θανάτου της βασίλισσας Ελισάβετ- Γουίνδσορ.

Είναι η σειρά που αποδομεί τους γαλαζοαίματους ψυχαγωγώντας τους κοινούς θνητούς, αλλά κι εκείνη που προσφέρει στους πρωταγωνιστές της τιμές και βραβεία - αμφότερες η Κλερ Φόι και η Ολίβια Κόλμαν τιμήθηκαν με Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία τους στον ρόλο της βασίλισσας.

Το «The Crown» είναι μια από τις πλέον πολυδάπανες, προσεγμένες, αισθητικά άρτιες, με ηθοποιούς παραπάνω από αξιόλογους στο ρόστερ της σειρές. Κι όμως, εντέλει καταγράφεται ως η μακράν πιο σκανδαλοθηρική, αφού αναμοχλεύει τις περασμένες αλλά όχι λησμονημένες ιστορίες και αναπαριστά τα έργα και τις ημέρες των μελών της πλέον δυσλειτουργικής οικογένειας του πλανήτη. Μάλιστα, ο πέμπτος κύκλος του τηλεοπτικού magnum opus του Βρετανού δημιουργού Πίτερ Μόργκαν είναι αυτός που θα ασχοληθεί με τη διαχρονικά πιο μελανή σελίδα στην ιστορία των Γουίνδσορ.

Εκείνη που ξεκίνησε να γράφεται από το διαζύγιο του Καρόλου και της Νταϊάνα και σφραγίστηκε από τον θάνατο της τελευταίας τον Αύγουστο του 1997. Είναι όμως και ο πρώτος κύκλος της σειράς που κυκλοφορεί σε έναν ολωσδιόλου διαφορετικό για τη μοναρχία κόσμο, αφού η βασίλισσα Ελισάβετ δεν αναπαύεται στις δάφνες του θρόνου της, αλλά στην ταφική κρύπτη του παρεκκλησίου του Αγίου Γεωργίου στο κάστρο Γουίνδσορ. Η απόφαση να προβληθεί η σειρά μόλις εννέα εβδομάδες μετά τον θάνατο της βασίλισσας σε κάποιους μοιάζει τολμηρή ή στους βασιλικότερους του βασιλέως ακόμα και βλάσφημη.

Ωστόσο, για έναν κερδοσκοπικό οργανισμό, όπως το Netflix, ήταν μάλλον αυτονόητο πως η ιστορική αλλαγή στον θρόνο της Αγγλίας δεν θα έμενε ανεκμετάλλευτη. Κανονικά, ο βασιλιάς Κάρολος θα έπρεπε να αποστείλει ευχαριστήρια επιστολή στη ναυαρχίδα της on demand ψυχαγωγίας που δεν επέσπευσε την κυκλοφορία του πέμπτου κύκλου του «The Crown» λόγω του θανατικού. Προφανώς, όμως, ο νέος μονάρχης έχει άλλα, πιο επείγοντα ζητήματα να επιλύσει.

Κυρίως να βρει μια επικοινωνιακή φόρμουλα που θα βγάλει την εικόνα του αλώβητη από την τηλεοπτική μεταφορά της μάλλον διαχρονικά χειρότερης περιόδου της ζωής του.

Ο Πίτερ Μόργκαν, δημιουργός της πολυσυζητημένης σειράς και επικεφαλής της σεναριακής ομάδας, έχει φροντίσει να υπενθυμίσει στο κοινό κάθε πράξη του τότε πρίγκιπα της Ουαλίας που δυνητικά σήμερα θα μπορούσε να εκληφθεί ως αχίλλειος πτέρνα του νέου βασιλιά. Αλήθεια, ποιος χρειάζεται να του προβάλουν σε λούπα οικεία κακά μόλις εννέα εβδομάδες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του και έξι μήνες πριν από την επίσημη τελετή στέψης του;

Θυμωμένος πρίγκιπας

Στον πέμπτο κύκλο της λαοφιλούς σειράς ο Κάρολος είναι οργισμένος. Τα βάζει με τη μητέρα του που αποκρούει κάθε συζήτηση περί διαζυγίου του διαδόχου από την Νταϊάνα, τα βάζει με την Νταϊάνα, την οποία θεωρεί πως του καταστρέφει τη ζωή και επιδιώκει το κακό του, τα βάζει ακόμα και με τον θεσμό της μοναρχίας, αφού εμφανίζεται να συνωμοτεί με τον τότε πρωθυπουργό της Μεγάλης Βρετανίας Τζον Μέιτζορ.

Ο λόγος; Να ξεφορτωθούν την Ελισάβετ -τη σκυτάλη του ρόλου παίρνει αυτή τη σεζόν από την Ολίβια Κόλμαν η Ιμέλντα Στόντον- από τον θρόνο, την οποία ο πρωτότοκος γιος της θεωρεί ξεπερασμένη από την εποχή και παρωχημένη για το αξίωμα. Ναι, ο Κάρολος, τον οποίο στη νέα σεζόν ενσαρκώνει ο Ντόμινικ Γουέστ, εμφανίζεται ως αλαζόνας μονάρχης εν αναμονή, αδιάφορος σύζυγος αλλά και αχάριστος γιος που λέει στη μητέρα του πως αν η Πρόνοια επισκεπτόταν το σπίτι τους, τότε πιθανότατα τα παιδιά της θα κατέληγαν σε ίδρυμα και η ίδια στη φυλακή.

Φυσικά, τα παραπάνω μοιάζουν με πταίσμα μπρος στην απόφαση των δημιουργών του «The Crown» να περιλάβουν στο σενάριο το πιο ντροπιαστικό και συνάμα αηδιαστικό σκάνδαλο των Γουίνδσορ, εκείνο που καταγράφηκε από τον Τύπο των αρχών της δεκαετίας του ’90 με τον σαφή και περιεκτικό όρο Tampongate.

Πρόκειται για τον περίφημο τηλεφωνικό διάλογο του Καρόλου με την τότε ερωμένη του Καμίλα, ο οποίος υπεκλάπη το 1989 και κυκλοφόρησε ως λαβράκι από το περιοδικό «People» τέσσερα χρόνια αργότερα.

Οι παλιότεροι προφανώς και θυμούνται ότι σε εκείνη την πλήρη ηδυπάθειας συνομιλία ο Κάρολος εξομολογούνταν στην αγαπημένη του πως θα ήθελε να ζει για πάντα μέσα της, να είναι το ταμπόν της. Τώρα ήρθε η στιγμή να μάθουν και νεότεροι τις πιο μύχιες φαντασιώσεις του νέου βασιλιά. Για τις ανάγκες της μυθοπλασίας, πάντως, φαίνεται πως το ιουρασικής κοπής sexting ανάμεσα στους δύο εραστές έχει μεταφερθεί περισσότερο ως ραφιναρισμένη ερωτική εξομολόγηση παρά σαν πρωτόγονο σεξουαλικό κάλεσμα.

Εις το όνομα της Νταϊάνα

Βέβαια απόλυτη πρωταγωνίστρια στη νέα σεζόν του «The Crown», όπως ακριβώς και στην αληθινή ζωή της περιόδου 1992-1997, είναι η Νταϊάνα. Την ούτως ή άλλως συναισθηματικά φορτισμένη αναβίωση της τελευταίας πενταετίας της ζωής της εντείνει ακόμα περισσότερο η σχεδόν εξωφρενική ομοιότητα της Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι που υποδύεται την αείμνηστη λαίδη Σπένσερ.

Η Αυστραλή ηθοποιός, που έχει σπεύσει να διασκεδάσει εκ προοιμίου τις εντυπώσεις αναφορικά με το πόσο πιστό είναι το σενάριο της σειράς στα γεγονότα, δηλώνοντας ότι πρόκειται περισσότερο για τον τρόπο που τα αντιλήφθηκε και τα εξέλαβε ο δημιουργός, μοιάζει τουλάχιστον εξ όψεως ιδανική για τον ρόλο της Νταϊάνα, η οποία παρουσιάζεται απομονωμένη από τη βασιλική οικογένεια, κατατρεγμένη, σε μη αναστρέψιμη ψυχολογική περιδίνηση. Μάλιστα, σε μία από τις πρώτες σκηνές της σεζόν, η Νταϊάνα εμφανίζεται να ψηφίζει σε τηλεφωνική δημοσκόπηση του δικτύου ITV με το ερώτημα εάν ο βρετανικός λαός επιθυμεί τη συνέχιση ή μη της μοναρχίας.

Η λαίδη Σπένσερ τηλεφωνεί ξανά και ξανά και ξανά τασσόμενη με την πλευρά του «Οχι». Προφανώς πρόκειται για επινόηση του δημιουργού της σειράς που λειτουργεί ωστόσο ως περίφημη αλληγορία. Οι οριακές σχέσεις της με τον Κάρολο, η θρυλική συνέντευξή της στο BBC, για την οποία ο δημοσιογράφος Μάρτιν Μπασίρ τη χειραγώγησε παρουσιάζοντας, όπως αποδείχτηκε μόλις πρόπερσι, πλαστά έγγραφα και στοιχεία στον αδελφό της Τσαρλς Σπένσερ, ο δεσμός της με τον Πακιστανό χειρουργό Χασνάτ Καν, τον οποίο πολλοί θεωρούν τον πραγματικό έρωτα της ζωής της, ο ομιχλώδης ρόλος του μπάτλερ της Πολ Μπάρελ που υπονοείται πως δρούσε ως κατάσκοπος υπέρ του Παλατιού, αλλά και το ειδύλλιό της με τον Ντόντι Αλ Φαγέντ είναι μόνο μερικές από τις σκηνές της ζωής της τότε πριγκίπισσας της Ουαλίας που αναβιώνουν στη μικρή οθόνη.

Υπενθυμίζεται ότι με τη σεναριακή ομάδα της σειράς συνεργάστηκε για βραχύ διάστημα η επιστήθια φίλη της, Τζεμάιμα Καν, η οποία όμως αποχώρησε ψέγοντας τον Πίτερ Μόργκαν για σκανδαλοθηρικά κίνητρα και έλλειψη σεβασμού στη μνήμη της Νταϊάνα. Παρεμπιπτόντως, την ίδια περίοδο έληξε άδοξα ο βραχύβιος δεσμός της Καν με τον Μόργκαν. Μόνο κάποιος αφελής θα πίστευε στην τυχαιότητα της αλληλουχίας των γεγονότων. Πάντως, ακόμα και η οικογένεια της Νταϊάνα κάθε άλλο παρά ευχαριστημένη δηλώνει με την απεικόνιση της εκλιπούσας. Είναι γνωστό ότι ο αδελφός της Τσαρλς έχει αρνηθεί κατηγορηματικά να παραχωρήσει το πατρογονικό κτήμα των Σπένσερ, Αλθορπ, για τα γυρίσματα της σειράς.

Ο Δούκας παραστράτησε

Εννοείται ότι δεν πέρασε στα ψιλά από τη γραφειοκρατία του Μπάκιγχαμ η έκταση που φαίνεται να δίνει η νέα σεζόν του «The Crown» στη σχέση ανάμεσα στον πρίγκιπα Φίλιππο (τον ενσαρκώνει ο Τζόναθαν Πράις) και την επιστήθια φίλη του, Πένι Νάτσμπουλ. Παρά το ηλικιακό χάσμα τους -γνωρίστηκαν όταν εκείνος ήταν 58 και εκείνη 26-, η σύζυγος του βαφτισιμιού του δούκα του Εδιμβούργου έγινε η γυναίκα που τον συντρόφευσε και τον στήριξε στα χρόνια που εκείνος αισθανόταν αποσυνάγωγος, μόνος και χωρίς χειροπιαστό ρόλο στην ιεραρχία του Παλατιού, αλλά και δίχως λόγο στην οικογένεια.

Οι σκηνές με τον δούκα να ανταλλάσσει τρυφερές χειραψίες και εγκάρδιες ματιές με τη Νάτσμπουλ ερμηνεύονται από πολλούς ως επιβεβαίωση της φήμης πως οι δυο τους διατηρούσαν κάτι περισσότερο από έναν φιλικό δεσμό. Εξάλλου, σε αυτή την κατεύθυνση καθοδηγούν τον τηλεθεατή και οι σκηνές ζηλοτυπίας της βασίλισσας που παρακολουθεί με καχυποψία τον σύζυγό της να αναζητά αλλού τη σημασία που η ίδια δεν ευκαιρεί να του δώσει.

Ναι, η πέμπτη σεζόν του «Στέμματος» ξεγυμνώνει όλες τις παθογένειες που ταλάνισαν τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας. Το πώς θα αντιδράσουν τα μέλη της στη μεγεθυμένη τηλεοπτική εικόνα τους θα καταδείξει αν κατάφεραν να τις ξεπεράσουν και να τις υπερβούν ή αν ακόμα άγονται και φέρονται από αυτές.

Πηγή: protothema.gr

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:

• Tο τέλειο έγκλημα: Δίδυμοι κατηγορήθηκαν για ληστεία 7 εκατ. αλλά αφέθηκαν ελεύθεροι για τον πιο απίστευτο λόγο

• Νέες εικόνες με τον 50χρονο ψυχίατρο στο Μαγδεμβούργο 24 ώρες πριν το μακελειό - Έπινε μπύρες χαλαρός σε σνακ μπαρ

• Με κίτρινη προειδοποίηση, καταιγίδες και χαλάζι ο καιρός - Τι μας επιφυλάσσει για τα Χριστούγεννα

• Αλκοόλ και οδήγηση: «Καμπανάκι» για την περίοδο Χριστουγέννων - Οι ποινές και οι τιμές

• Πώς να απολαύσεις το γιορτινό τραπέζι χωρίς ενοχές – Διατροφολόγος στο «Τ»



ΔΗΚΟ: Οι αντικομματικές συμπεριφορές, η τάση για φυγή και στο βάθος ο Οδυσσέας

ΔΗΚΟ: Οι αντικομματικές συμπεριφορές, η τάση για φυγή και στο βάθος ο Οδυσσέας

Είναι γνωστό πλέον και κανείς δεν μπορεί να το κρύψει, ούτε ο Νικόλας Παπαδόπουλος, ότι στο ΔΗΚΟ επικρατεί μια ανησυχία εδώ και καιρό, λόγω των διαφορετικών και έντονων απόψεων που ακούγονται κυρίως από τρεις βουλευτές του κόμματος, για το κυπριακό. Χρίστος Ορφανίδης, Παύλος Μυλωνάς και Ζαχαρίας Κουλίας, είναι οι βουλευτές που βρίσκονται απέναντι στην ηγεσία του κόμματος σε ότι αφορά στον τρόπο που πολιτεύεται και στηρίζει την κυβέρνηση Χριστοδουλίδη.

Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to top