Το δημοφιλές ρόφημα που θωρακίζει τα νεφρά - Πόση ποσότητα την ημέρα αρκεί

Το δημοφιλές ρόφημα που θωρακίζει τα νεφρά - Πόση ποσότητα την ημέρα αρκεί

Δεν υπάρχει ίσως ρόφημα που να έχει μελετηθεί περισσότερο από τον καφέ, με τις περισσότερες έρευνες να συγκλίνουν στα οφέλη που προσφέρει η μέτρια κατανάλωσή του σε όλα τα επίπεδα. Στο ίδιο μήκος κύματος και πρόσφατη μελέτη από τους ερευνητές της Ιατρικής Σχολής Johns Hopkins, που αποκαλύπτει ότι η κατανάλωση ακόμα και ενός φλιτζανιού καφέ την ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο οξείας νεφρικής βλάβης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο Kidney International Reports, όσοι έπιναν οποιαδήποτε ποσότητα καφέ κάθε μέρα είχαν 15% χαμηλότερο κίνδυνο με τις μεγαλύτερες μειώσεις να παρατηρούνται στην ομάδα που έπινε δύο έως τρία φλιτζάνια την ημέρα, μειώνοντας τον κίνδυνο κατά 22%-23%. Ακόμα όμως και τα άτομα με συννοσηρότητες, όπως η αρτηριακή πίεση, ο δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ), ο σακχαρώδης διαβήτη, είχαν 11% χαμηλότερο κίνδυνο σε σύγκριση με όσους δεν κατανάλωναν ποτέ καφέ.

«Ήδη γνωρίζουμε ότι η συστηματική κατανάλωση καφέ έχει συσχετιστεί με την πρόληψη χρόνιων και εκφυλιστικών ασθενειών, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και οι ηπατικές νόσοι», επισημαίνει ο συγγραφέας της μελέτης δρ. Chirag Parikh, διευθυντής του Τμήματος Νεφρολογίας και καθηγητής Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Johns Hopkins.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα από τη Μελέτη Κινδύνου Αθηροσκλήρωσης στις Κοινότητες, μια συνεχιζόμενη έρευνα καρδιαγγειακών παθήσεων σε τέσσερις κοινότητες των ΗΠΑ, οι ερευνητές αξιολόγησαν 14.207 ενήλικες με διάμεση ηλικία τα 54 έτη. Οι συμμετέχοντες κατέγραψαν τα φλιτζάνια καφέ που έπιναν ημερησίως για 24 χρόνια. Κατά τη διάρκεια της μελέτης, καταγράφηκαν 1.694 περιπτώσεις οξείας νεφρικής βλάβης.

Ποια είναι όμως εκείνη η λειτουργία του καφέ που τον καθιστά σύμμαχο για τα νεφρά;

Σύμφωνα με τον δρ. Chirag Parikh, αυτό οφείλεται «είτε στις βιολογικά ενεργές ενώσεις σε συνδυασμό με την καφεΐνη είτε απλώς στην ίδια την καφεΐνη, η οποία βελτιώνει την αιμάτωση και τη χρήση οξυγόνου από τα νεφρά».

Η ερευνητική ομάδα σημειώνει επίσης ότι τα πρόσθετα του καφέ, όπως το γάλα, η κρέμα σαντιγύ, η ζάχαρη ή τα γλυκαντικά θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον κίνδυνο και να δικαιολογούν περαιτέρω έρευνα, που κρίνεται απαραίτητη ούτως ή άλλως, έτσι ώστε να καθοριστούν οι δραστικοί μηχανισμοί του καφέ που προστατεύουν τα νεφρά και ειδικότερα σε κυτταρικό επίπεδο.

ΠΗΓΗ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

 

Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

 

 

 

 

Συνεχίζεται η πολιτική αντιπαράθεση για το «ΔΗΣΑΚΕΛ» - Οι απαντήσεις από ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ - Η δυσφορία ΔΗΠΑ και ΕΔΕΚ για τον ανασχηματισμό και τους ημικρατικούς

Συνεχίζεται η πολιτική αντιπαράθεση για το «ΔΗΣΑΚΕΛ» - Οι απαντήσεις από ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ - Η δυσφορία ΔΗΠΑ και ΕΔΕΚ για τον ανασχηματισμό και τους ημικρατικούς

Δεν λέει να κοπάσει η πολιτική φωτιά που άναψε η αναφορά του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, στο «ΔΗΣΑΚΕΛ». Η επίμαχη αναφορά, η οποία έγινε στον απόηχο της έντονης κριτικής για τους διορισμούς στα διοικητικά συμβούλια των ημικρατικών οργανισμών, αντί να λειτουργήσει ως παρένθεση στην πολιτική συζήτηση, εξελίσσεται, σε νέο μέτωπο αντιπαράθεσης.

BEST OF TOTHEMAONLINE