Με αρκετό πόνο θα πληρώσουν το gaming σαν να μην υπάρχει αύριο όσοι ξεπερνούν τις τρεις ώρες καθημερινά, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ που δημοσιεύεται στο Computers in Human Behaviour.
Η μελέτη βασίστηκε σε απαντήσεις 955 παικτών 18 έως 94 ετών από την Αυστραλία, τον Καναδά, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως τις είχαν δώσει στο πλαίσιο της διεθνούς μελέτης τυχερών παιχνιδιών 2022 από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας για τη Χρήση Ουσιών στους Νέους (National Centre for Youth Substance Use Research-NCYSUR).
Ο Δρ Daniel Stjepanović από το NCYSUR δήλωσε για τη μελέτη:
«Εξετάσαμε τη σχέση μεταξύ του παρατεταμένου gaming και των σωματικών ενοχλήσεων που εντόπισαν οι συμμετέχοντες τους τελευταίους 12 μήνες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, ανεξάρτητα από την ηλικία ή το φύλο, τα άτομα που έπαιζαν video games συνεχώς για τρεις ή περισσότερες ώρες είχαν περισσότερες πιθανότητες να διαμαρτυρηθούν για κουρασμένα μάτια και πόνο στους καρπούς, τα χέρια, την πλάτη και τον αυχένα, σε σύγκριση με εκείνους που έπαιζαν κάτω από τρεις ώρες».
Σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν εντυπωσιακό ότι, μετά τις τρεις ώρες, ο σωματικός πόνος από την επιβάρυνση παρέμενε το ίδιο έντονος, ακόμα και αν ξεπερνούσαν τις έξι ώρες συνεχούς παιχνιδιού.
Πλέον ευάλωτοι στην επιβάρυνση
Η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες είχαν περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν πόνο στο χέρι ή στον καρπό, ενώ τα άτομα με εντονότερο εθισμό στα video games ανέφεραν και άλλα σωματικά συμπτώματα, όπως πονοκεφάλους και κόπωση.
«Σωματικά προβλήματα που σχετίζονται με το υπερβολικό gaming αναφέρθηκαν επίσης από τους συμμετέχοντες που φιλοδοξούσαν να γίνουν επαγγελματίες παίκτες» δήλωσε ο Stjepanović, προσθέτοντας ότι τα αποτελέσματα υποδεικνύουν την ανάγκη για παρεμβάσεις δημόσιας υγείας που προωθούν ασφαλέστερες συνήθειες σχετικά με τη δραστηριότητα.
Ο εθισμός στα video games αναγνωρίζεται ως πρόβλημα υγείας στην 11η αναθεώρηση της Διεθνούς Ταξινόμησης των Ασθενειών (ICD) από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, σύμφωνα με την οποία χαρακτηρίζεται από «μειωμένο έλεγχο του gaming, αυξανόμενη προτεραιότητα σε αυτό έναντι άλλων δραστηριοτήτων, σε βαθμό που υπερισχύει άλλων ενδιαφερόντων και καθημερινών δραστηριοτήτων, και την εξακολούθηση ή κλιμάκωση της δραστηριότητας παρά την εμφάνιση ανεπιθύμητων ενεργειών».
Ο αναπληρωτής καθηγητής Gary Chung Kai Chan δήλωσε ότι απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση και δράσης πρόληψης ώστε να διασφαλιστεί ότι οι άνθρωποι κατανοούν τους πιθανούς κινδύνους από την κατάχρηση στο gaming. «Πολλές μελέτες έχουν εξετάσει τους ψυχολογικούς παράγοντες που σχετίζονται με τον εθισμό στα video games, λίγες ωστόσο έχουν εξετάσει τις σωματικές επιπτώσεις».
«Τα βιντεοπαιχνίδια παρέχουν θετικές εμπειρίες και χαρά για πολλούς ανθρώπους, ωστόσο είναι σημαντικό να τα απολαμβάνει κανείς με μέτρο. Οι παίκτες θα πρέπει να έχουν επίγνωση του χρόνου που αφιερώνουν στη δραστηριότητα και να εξετάζουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να εφαρμόσουν υγιεινές συνήθειες για να μειώσουν τις επιπτώσεις στη σωματική τους υγεία. Η απομάκρυνση από το πληκτρολόγιο για μεγάλα χρονικά διαστήματα και η εξέταση ενός εργονομικού σχεδιασμού ως προς τον εξοπλισμό για το gaming μπορεί να συμβάλει στην προστασία της υγείας και της ευεξίας των gamers».
Πηγή: ygeiamou.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:
• Γιος μαχαίρωσε τον πατέρα του στο πόδι - Όλα ξεκίνησαν για ένα κινητό τηλέφωνο
• Ταξίδια στη Βρετανία: Τι πρέπει να προσέξουν οι επισκέπτες - Πόσο θα επηρεάσει τους Κύπριους
• «Πάμε εξπρές»: Επεκτείνεται το ωράριο αργά το βράδυ - Όλες οι λεπτομέρειες
• Θλίψη στον εκπαιδευτικό κόσμο της Κύπρου για τον θάνατο της Ρέας Παπαγεωργίου
• Τζόκερ: Στην Κύπρο το τυχερό δελτίο - Πόσα κέρδισε και πού παίχτηκε
• Ντόναλντ Τραμπ: Έκανε τον Έλον Μασκ υπουργό Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας των ΗΠΑ
Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις