ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι λένε οι Κύπριοι για την ευθανασία - Τα κρίσιμα ερωτήματα και η θέση της εκκλησίας

Τι λένε οι Κύπριοι για την ευθανασία - Τα κρίσιμα ερωτήματα και η θέση της εκκλησίας

Έντονα συζητείται το θέμα της ευθανασίας και η έναρξη κοινωνικού διαλόγου στην Κύπρο, με αφορμή τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Ο Κωνσταντίνος Φελλάς, Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής Κύπρου, ανέφερε προ ημερών ότι διεξήχθη παγκύπρια έρευνα με συμμετοχή 750 ατόμων άνω των 18 ετών σχετικά με την ευθανασία.

Τι λένε οι πολίτες

Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, 6 στους 10 συμμετέχοντες δήλωσαν ότι συμφωνούν με τη νομιμοποίηση της ευθανασίας και ότι οι συνάνθρωποί μας έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν τον θάνατο μέσω της ευθανασίας.

Από την άλλη 8 στους 10 υποστηρίζουν ότι αυτό το δικαίωμα μπορεί να το έχει κάποιος σε περίπτωση ανίατης και βασανιστικής χρόνιας ασθένειας ή όταν έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια για ανακούφιση του πόνου.

Το 64% των ερωτηθέντων είπε ότι έφτασε η ώρα για δημιουργία νομικού πλαισίου για την ευθανασία στην Κύπρο και ότι το 50% συμφωνεί με το δικαίωμα στην επιλογή ενός ατόμου να προχωρήσει σε ευθανασία. Ένας στους πέντε θα εξέταζε υπό αυστηρές προϋποθέσεις την εφαρμογή της ευθανασίας σε παιδιά άνω των 12 ετών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Βουλή ζητήθηκε όπως τεθούν αυστηρές προϋποθέσεις και αυστηρές δικλείδες για προστασία της αξιοπρέπειας και του σεβασμού αυτού που πάσχει από ανίατη ασθένεια.

«Νομιμοποίηση της ευθανασίας δεν είναι υποκατάστατο μιας αποτελεσματικής ανακουφιστικής φροντίδας που το κράτος είναι υποχρεωμένο να παράσχει στους συμπολίτες μας. Η κοινωνία στέλνει μήνυμα στην πολιτεία για θεσμοθέτηση και νομιμοποίηση της ευθανασίας. Είναι το δικαίωμα σε έναν αξιοπρεπή θάνατο ή η υποχρέωση σε μια επώδυνη διαβίωση;», είπε ο κ. Φελλάς.     

Η θέση της εκκλησίας

Από την πλευρά του, ο πατήρ Γεώργιος Χριστοδούλου, Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου, δήλωσε στη Βουλή ότι η άποψη της Εκκλησίας είναι διαχρονική και μπορεί να ακούγεται σκληρή, επειδή τα φιλάνθρωπα διλήμματα που τίθενται ενδεχομένως γίνονται οριακά και εκλαμβάνονται ως αφιλάνθρωπα.

«Για την Εκκλησία, η ευθανασία, είτε είναι ενεργητική είτε παθητική, θεωρείται αφαίρεση ζωής. Αν είναι θεληματική, θεωρείται ως υποβοηθούμενη αυτοκτονία. Αν δεν είναι θεληματική, δεν διαφέρει από τη δολοφονία», τόνισε.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:

• Φονικό στη Λεμεσό: Τι κατέδειξε η νεκροτομή - Λύνει άραγε το μυστήριο με τον νεκρό σύζυγο;

• Νέα παραπομπή και... νέα «επίθεση» στην ΚΟΠ από Ομόνοια: «Σιωπή, φίμωση, εκφοβισμός, τρομοκρατία, δικτατορία» - Eπιστολή

• Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Θα είχαν επιζήσει και οι 179 αν δεν υπήρχε ο τοίχος στο τέλος του αεροδρομίου

• Πως σχολιάζει ο Αβέρωφ Νεοφύτου τη συνέντευξη Χριστοδουλίδη: «Σαν να μην πέρασε μια μέρα» - Αντιγράφει το πρόγραμμά μας

• «Πότε εννά παντρευτείς;» - Οι άβολες ατάκες από το κυπριακό οικογενειακό γιορτινό τραπέζι που θα σε στοιχειώνουν για το 2025, ίσως και για πάντα



ΠτΔ: Οι στόχοι για το 2025 - Οι φήμες για δημιουργία κόμματος και η απάντηση αν έχει ανάγκη το ΔΗΣΥ στη Βουλή

ΠτΔ: Οι στόχοι για το 2025 - Οι φήμες για δημιουργία κόμματος και η απάντηση αν έχει ανάγκη το ΔΗΣΥ στη Βουλή

Για τους στόχους του 2025 , για το Κυπριακό, το ΔΗΣΥ και άλλα θέματα μίλησε σε συνέντευξή του στο «Φ», ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας , Νίκος Χριστοδουλίδης.

Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BEST OF TOTHEMAONLINE

Back to top