Η ώρα της κρίσης για τις λεγόμενες ψευδοθεραπείες μεταστροφής gay-σε-στρέιτ που εφαρμόζονται μέχρι σήμερα από ιερείς, κατηχητές, επίορκους επαγγελματίες ψυχικής υγείας και κομπογιαννίτες "εναλλακτικούς θεραπευτές" σε βάρος ευάλωτων ανθρώπων που βασανίζονται ψυχικά και σωματικά.
“Στα 18 μου πήγα σε έναν πνευματικό για να γίνω ετεροφυλόφιλος. Κατάγομαι από οικογένεια αρκετά χριστιανική, οπότε θεωρούσα ότι ο Χριστός θα με βοηθήσει, θα κάνει θαύμα. Οπότε ξεκίνησε αυτή η διαδικασία όπου στην αρχή προσπαθούσαμε να κόψουμε τον αυνανισμό σκεπτόμενος άνδρες. Ο ιερέας μου έλεγε ότι αφού βλέπεις που βλέπεις πορνογραφία και κάνεις την αμαρτία, καλύτερα να βλέπεις λεσβιακό. Όταν δεν τα κατάφερνα, με έβαζε να προσεύχομαι με τις ώρες στέκοντας, σκεπτόμενος ότι πληγώνω το σώμα του Χριστού, ότι του βάζω καρφιά. Οι προσευχές μου ήταν μία διαδικασία για να μισήσω τον εαυτό μου. (...) Μου έκανε προξενιά. Όταν τον ρωτούσα, πώς θα μπορέσω να εκτελέσω τα συζυγικά μου καθήκοντα, μου έλεγε ότι υπάρχουν Viagra και ότι οι γυναίκες δύο πράγματα χρειάζονται, λίγη αγάπη και λίγο σεξ. Έτσι θα μπορούσα να την κοροϊδεύω, να κάνω παιδιά και να με σέβονται όλοι, όπως μου έλεγε. Ξεκίνησα στα 18 μου την ψευδοθεραπεία και σταμάτησα στα 34, όταν το σώμα μου πλέον μίλησε. Άρχισα να παθαίνω κρίσεις πανικού»
Η αφήγηση μέλους του ACCEPT - ΛΟΑΤΚΙ στον “Πολίτη” για την προσωπική του, τραυματική, εμπειρία με τη δήθεν “θεραπεία μεταστροφής”, είναι σοκαριστική. Κι αυτός είναι από τους τυχερούς. Άλλα θύματα αυτής της μεσαιωνικής πρακτικής δεν στάθηκαν τόσο τυχερά. Απειλές, ψυχολογικός πόλεμος, στέρηση ύπνου, εξαντλητικές νηστείες μετά προσευχής, περιορισμό ελευθερίας μέχρι ξυλοδαρμοί, μαστιγώματα και σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις γαμημένοι εξορκισμοί. Ναι, στην ευρωπαϊκή Κύπρου του 2023. Κι όλα αυτά με τη συνενοχή γονέων, παπάδων και επίορκων ψυχολόγων και ψυχιάτρων που τσακίζουν τις ψυχές και τα σώματα νέων ανθρώπων προκειμένου να τα “ισιώσουν”, να τα μετατρέψουν δηλαδή από gay σε στρέιτ καταπατώντας κάθε νόμο της βιολογίας αλλά και τα ανθρώπινα δικαιώματα των θυμάτων τους. Στο όνομα του “νορμάλ”, του “φυσιολογικού”, του “αρμόζον” και φυσικά του φιλεύσπλαχνου Θεού.
Προκειμένου να μπει φρένο στις μεσαιωνικές αυτές πρακτικές από ορισμένους παπάδες και κομπογιαννίτες, το ΑΚΕΛ είχε καταθέσει σχετική πρόταση νόμου με ξεκάθαρη φιλοσοφία: “Όποιος υποβάλλει οποιοδήποτε άλλο άνθρωπο σε πρακτική, τεχνική ή υπηρεσία (ψυχοθεραπείες, ορμονοθεραπείες, συμβουλευτική, κατήχηση κλπ) για να του αλλάξει τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή την ταυτότητα φύλου αυτό που κάνει στην πραγματικότητα είναι κακοποίηση, βασανιστήρια και βεβαίως, τσαρλατανισμός. Είναι διπλά αποκρουστικό το γεγονός ότι κατά κανόνα αυτές οι πρακτικές έχουν θύματα παιδιά ή εφήβους και προκαλούν μακροπρόθεσμες βλάβες στη σωματική και ψυχική υγεία των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων που καταλήγουν ακόμα και σε απόπειρες αυτοκτονίας. Είναι επίσης εξαιρετικά σοβαρές οι περιπτώσεις που αυτές οι πρακτικές διενεργούνται από επαγγελματίες υγείας (σύμβουλοι ψυχικής υγείας αλλά και άλλες ειδικότητες όπως ενδοκρινολόγοι, νευρολόγοι, ορισμένοι “εναλλακτικοί” και “ενεργειακοί” θεραπευτές) ή όταν γονείς υποβάλλουν τα παιδιά τους σε τέτοιες «ψευδοθεραπείες». Αυτός είναι και ο λόγος που σε αυτές τις περιπτώσεις προτείνονται αυστηρότερες ποινές φυλάκισης ή/και χρηματικές”.
Η συζήτηση άνοιξε πριν δύο εβδομάδες για όγδοη(!) φορά όταν το γνωστό για τις εχμ κοινωνικές του ευαισθησίες ΕΛΑΜ κατέθεσε τροποποιήσεις στην πρόταση του ΑΚΕΛ βάσει των οποίων γίνονται αποδεκτές οι θεραπείες αυτές στις περιπτώσεις που υπάρχει συναίνεση(!) του ατόμου και ταυτόχρονα ζητείται εξαίρεση των ιερέων να προβαίνουν σε αυτές τις πράξεις από τις ποινές, που θα προβλέπει η νομοθεσία. Βασικά δύο τροποποιήσεις που ουσιαστικά ακυρώνουν τον ίδιο τον νόμο καθώς πως μπορεί κάτι να χαρακτηριστεί έγκλημα και να διωχθεί όταν αφήνεται παραθυράκι ότι μπορεί να υπάρχει συναίνεση; Ή θεωρείται έγκλημα ή όχι. Ή απαγορεύεται ως έγκλημα είτε επιτρέπεται κάτω από θολές συνθήκες. Το κυπριακό υποκατάστημα της κατάδικου Χρυσής Αυγής επιστράτευσε ρητορική που χρησιμοποιείται για την υποβάθμιση του εγκλήματος του βιασμού: ότι δηλαδή το θύμα να “συναίνεσε” στον ψυχικό και σωματικό βασανισμό του προκειμένου να “ισιώσει” κι ότι εμάς δεν πρέπει να πέφτει λόγος. Φανταστείτε πόσοι βιαστές θα κυκλοφορούσαν ελεύθεροι αν επικρατούσε η ΕΛΑΜίτικη λογική ότι απαιτείται μόνο βία και απειλή για να θεωρηθεί βιασμός και όχι το grooming, ο εκφοβισμός και η ψυχολογική πίεση. Γιατί αυτά ακριβώς επιστρατεύουν οι βασανιστές προκειμένου να εξαναγκάσουν τα θύματα τους να υποστούν ψυχοφθόρες, επώδυνες και εξευτελιστικές πρακτικές προκειμένου να “γιατρευτούν” από την ομοφυλοφιλία τους. Να νιώσουν ένοχοι, αμαρτωλοί, τιποτένιοι, βδελύγματα, παρίες και να πιστέψουν ότι μπορούν να “νορμαλοποιηθούν” μέσω της προσευχής, της νηστείας ή του ξυλοδαρμού.
Η πρόταση νόμου με τις τροποποιήσεις θα πάει στην Ολομέλεια την Πέμπτη με το ΕΛΑΜ ήδη να έχει βάλει το τυράκι “εξαίρεση παπάδων από ποινική δίωξη” στη φάκα περιμένοντας κυρίως τον ΔΗΣΥ να πιαστεί. Στην Πινδάρου υπάρχει πάλι διχογνωμία (καμία έκπληξη εδώ) με τη βουλευτή Λεμεσού και μέλος της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Φωτεινή Τσιρίδου να δηλώνει ένθερμη υποστηρίκτρια του σχεδίου όπως κατατέθηκε στην αρχική του μορφή έχοντας όμως απέναντι την ακραία συντηρητική πτέρυγα που προωθεί εντός της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΔΗΣΥ τις τροποποιήσεις του ΕΛΑΜ. ΑΚΕΛ και Οικολόγοι είναι βέβαιο πως θα καταψηφίσουν τις τροποποιήσεις όμως δεν αρκούν, χρειάζονται οι ψήφοι του ΔΗΣΥ ειδικά όταν και το ΔΗΚΟ προσανατολίζεται στο να σιγοντάρει το ΕΛΑΜ. Σε αντίθετη περίπτωση, εάν δηλαδή περάσουν οι τροποποιήσεις, το ΑΚΕΛ θα αναγκαστεί να ψηφίσει κατά του πρότασης που κατέθεσε το ίδιο αφού στην ουσία θα έχει αλλοιωθεί η φιλοσοφία του. Σημειώστε πως ενώ αρχικά η Εκκλησία δεν προέβαλε κάποια αντίρρηση στο αρχικό σχέδιο (τουλάχιστον όχι δημόσια), ούτε καν για την ποινική δίωξη των ιερέων, μετά την κατάθεση των τροπολογιών του ΕΛΑΜ βρήκε πάτημα και η Ιερά Σύνοδος εξέδωσε σήμερα μια κατάπτυστη, προσβλητική και κάπως συγκεχυμένη ανακοίνωση για το θέμα, που απαιτεί μια στήλη μόνη της για να σχολιαστεί σε όλο της το μεσαιωνικό μεγαλείο.
Όσο για την πρόεδρο του ΔΗΣΥ για ακόμα μια φορά η Αννίτα Δημητρίου βρίσκεται στη μέση προσπαθώντας να ισορροπήσει πατώντας σε δύο βάρκες όμως αυτή η καθαρά Χριστοδουλική προσέγγιση δεν μπορεί να περπατήσει για πολύ. Τώρα είναι η ευκαιρία η πρόεδρος του ΔΗΣΥ να αποδείξει ότι μπορεί να λάβει αποφάσεις που βρίσκονται στη σωστή πλευρά της ιστορίας αλλά μπορεί να προκαλέσουν δυσαρέσκεια εντός κόμματος (και να ξεπεραστεί με κομματική πειθαρχία όπως τόσα και τόσα) όμως κυρίως ότι ηγείται ενός σύγχρονου, ευρωπαϊκού και αν όχι προοδευτικού τουλάχιστον αληθινά φιλελεύθερου κόμματος που βάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ευημερία ευάλωτων συμπατριωτών μας πάνω από οποιαδήποτε μικροκομματικά οφέλη.
Μην αφήσετε τον ΔΗΣΥ να γίνει πάλι έρμαιο της (εσωτερικής και εξωτερικής) ακροδεξιάς αλλά κυρίως μην αφήσετε το κόμμα να γίνει συνένοχος στον ψυχολογικό και σωματικό βασανισμό ανθρώπων που χρειάζονται στήριξη και όχι τρομοκρατία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:
• Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα, 22 Δεκεμβρίου
• Πυρκαγιά σε εγκαταλελειμμένη οικία στη Λευκωσία - Διασωληνωμένο ένα πρόσωπο
• Οι 10+1 χριστουγεννιάτικες ταινίες που αξίζεις να δεις αυτές τις γιορτές - Δείτε trailers
Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις