Ένα PlayStation στάθηκε αφορμή να αναστατωθεί μια οικογένεια από τη φυγή του 11,5 χρόνων γιου τους, το βράδυ της Τρίτης 08/01. Μια φυγή που στάθηκε αφορμή για πολλούς συνειρμούς, για ακόμη μια φορά για τη σχέση των παιδιών με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και την αντίδρασή τους, κάποιες φορές βίαιες.
Του Μιχάλη Μενελάου
Είναι κοινά αποδεκτό πως πολλές φορές παιδιά, αλλά και ενήλικες, που παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια, τόσο σε κονσόλες, όσο και σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κάποιες φορές παραφέρονται. Σε κάποιες, μάλιστα, περιπτώσεις παραφέρονται στα όρια της παράνοιας και της μανίας με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Χαρακτηριστικά είναι τα βιντεάκια που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο με παιδιά αλλά και ενήλικες που γίνονται βίαιοι όταν χάσουν σε ένα παιχνίδι, είτε επειδή η κονσόλα τους «κολλάει», είτε επειδή κάποιος τους ζήτησε να σταματήσουν από το παιχνίδι για να κοιμηθούν ή να φάνε ή ακόμη και να κάνουν κάποια δουλειά.
Δεν είναι όμως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αυτό καθ΄ αυτό που πρέπει να φταίξει, αλλά ο ανθρώπινος παράγοντας. Τα παιχνίδια σχεδιάστηκαν από ανθρώπους για να παίζονται από ανθρώπους. Όπως όλα σε αυτή τη ζωή, τα πάντα πρέπει να γίνονται με μέτρο και στα όρια της λογικής. Εκεί που κάποιος εντοπίσει «κατάχρηση» των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, πρέπει άμεσα να αντιδράσει. Στην περίπτωση, των γονιών με μείωση των ωρών που τα παιδιά ασχολούνται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, όπως επίσης και με τη θέσπιση κανονισμών ως προς την χρήση τους.
Είναι καλό να υπάρχουν όρια στη χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, όμως ας μην ξεχάσουμε πως υπάρχουν και κανόνες για τους ίδιους τους γονείς. Κανόνες οι οποίοι αναγράφονται πάνω στη συσκευασία των ίδιων των παιχνιδιών.
Είναι γνωστό, αλλά πολλοί αγνοούν, το γεγονός πως πάνω στις συσκευασίες των ηλεκτρονικών παιχνιδιών αναγράφονται ηλικιακοί περιορισμοί. Περιορισμοί οι οποίοι, σε πάρα πολλά παιχνίδια, αφορούν παιδιά πέραν των 18 ετών (εξού και η αναφορά και σε ενήλικες παίκτες, στην αρχή του άρθρου). Πολλοί όμως είναι οι γονείς, που αγνοούν τους ηλικιακούς περιορισμούς για να αγοράσουν ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι για το βλαστάρι τους. Ένα παιχνίδι που φέρει το σύμβολο 18+, είναι λογικό πως ο κατασκευαστής του συμπεριέλαβε στο παιχνίδι σκηνές βίας ή σεξ. Με την ίδια λογική που ένας γονιός δεν αγοράζει μια ερωτική ταινία για το 8χρονο του, δεν πρέπει να αγοράζει και ηλεκτρικά παιχνίδια με την ένδειξη 18+ στα παιδιά του.
Ένα παράδειγμα είναι το πολύ γνωστό παιχνίδι του 2013, GTA V, ένα άνομο παιχνίδι όπου μπορείς κυριολεκτικά να κάνεις με τον χαρακτήρα σου ό,τι θέλεις. Από έρωτα με ιερόδουλες, μέχρι να πωλήσεις ναρκωτικά (αφού τα παράγεις!). Χαρακτηριστική είναι η σκηνή που ο ασταθής χαρακτήρας του παιχνιδιού «Trevor» βασανίζει έναν άνθρωπο. Ο χρήστης του παιχνιδιού δεν είναι ένας απλός θεατής του βασανισμού, αλλά είναι εκείνος που επιλέγει τον τρόπο και το πόσο θα βασανιστεί ο εν λόγω χαρακτήρας. Με άλλα λόγια είναι ο «σκηνοθέτης» ενός βασανισμού, σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι που οι πλείστοι χρήστες του είναι κάτω των 18, με τις ευλογίες των γονέων τους.
Η σωστή χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, με μέτρο, είναι αποκλειστική ευθύνη των γονέων, που πολλοί αφήνουν τα παιδιά τους να «αλωνίζουν» χωρίς κανόνες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:
• Μαθητής Δημοτικού στη Λευκωσία χτύπησε καθηγητές - Ενήμερη και η Υπουργός
• ExxonMobil: Προγραμματίζει νέες γεωτρήσεις σε τεμάχια 5 και 10 αρχές 2025
• Δύσκολες ώρες για παλαίμαχο ποδοσφαιριστή της Ομόνοιας - Έφυγε από την ζωή ο πατέρας του
Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις